کدام ورزش‌ها استرس و اضطراب را کاهش می‌دهند؟

کدام ورزش‌ها استرس و اضطراب را کاهش می‌دهند؟

ورزش و کاهش استرس
۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۷ کد : ۲۰۷۶۵ اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۸۴
کدام ورزش‌ها استرس و اضطراب را کاهش می‌دهند؟

پیاده‌روی

پیاده‌روی ازجمله تمرینات ورزشی خواهد بود که برای انجام آن نیازی به باشگاه و یا تجهیزات خاصی ندارد و درصورتی‌که به‌صورت مداوم در طول هفته پیاده‌روی نماییم باعث کاهش برخی عوامل مرتبط با استرس، بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و کلسترول بالا و حتی دیابت نوع 2 می‌شویم. مکانیسم پیاده‌روی به گونه است که تنش را از عضلات شما برمی‌دارد، تنفس را عمیق‌تر و به‌نوعی سیستم عصبی شمارا آرام می‌کند. با آرام شدن سیستم اعصاب ناخودآگاه هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در بدن فروکش کرده و استرس نیز کاهش خواهد یافت. پیاده‌روی در طبیعت مزایای بی‌شماری دارد؛ زیرا هم‌زمان از زیبایی‌های طبیعت لذت برده و ذهنتان آرام‌تر می‌شود. بهتر است به‌مرور تعداد دفعات پیاده‌روی خود را بیشتر کرده و تا حدود 5 تا 6 مرتبه در روز به مدت حدود 30 دقیقه برسانید تا مدیریت بهتر بر روی استرس و اضطراب داشته باشید.

ورزش بدنسازی

هرگونه تحرک و فعالیت مفید بدنی اصولاً همگی باعث کاهش سطح استرس و اضطراب در انسان خواهد شد. بدنسازی را نه‌تنها می‌توان به‌عنوان یک ورزش معرفی کرد بلکه به‌عنوان یک هنر در کاهش استرس نیز شناخته می‌شود. بدنسازی صرفاً برای تقویت عضلات ساخته نشده بلکه به‌عنوان یک روشی است که ذهن و بدن شمارا نیز هماهنگ می‌کنند. حتی می‌تواند در درمان برخی بیماری‌های روانی ازجمله افسردگی مؤثر باشد. لازم به ذکر است در بدنسازی با استفاده از انواع دمبل، وزنه و دستگاه‌های ورزشی و به کمک یک برنامه تمرینی مدون می‌توانید با ترشح هورمون اندورفین عنصر لذت را در بدن بالابرده و علاوه بر تقویت عضلات به تقویت روحیه و بهبود خلق‌وخو بپردازید. بدن‌سازان با 4 روش می‌توانند اقدام به کاهش هورمون استرس (کورتیزول) نمایند؛ که شامل برخی تمرینات تنفسی به‌منظور آرامش، انجام حرکات مدیتیشن برای آرام کردن افکار، ماساژ برای آرامش و تسکین درد، تغذیه و استفاده از مکمل‌های مناسب برای مدیریت سطح استرس و اضطراب خواهد بود.

کلید واژه ها: پیام های ورززشی


نظر شما :