اخبار

مدیریت تربیت بدنی
مدیریت تربیت بدنی

مدیریت تربیت بدنی

در منزل یا فضای باز و خلوت ورزش کنید هنگام ورزش کردن، چون عمق تنفس بیش از حالت عادی است بنابراین اگر در فضایی که ورزش می کنید، ویروس کرونا وجود داشته باشد (مخصوصا در فضاهای ورزشی بسته و به ویژه سالن های ورزشی کوچک)، احتمال ابتلا به آن افزایش می یابد و توصیه می شود در منزل یا حداقل در فضای باز و خلوت ورزش کنید. ارتباط بین فعالیت ورزشی و استعداد ابتلا به عفونت ارتباط بین فعالیت ورزشی و استعداد ابتلا به عفونت (مقاوم نبودن در مقابل کرونا) به شکل یک نمودار J شکل است. بدین صورت که ورزش کردن تا حد متوسط (مانند نیم ساعت پیاده روی در روز یا ورزش دلخواه خود به میزانی که ضربان قلب شما بیش از ۱۲۰ ضربه در دقیقه فراتر نرود) می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را در مقابله با ویروس کرونا قوی تر کند. قوی تر از زمانی که بی تحرک هستید. اما انجام تمرینات ورزشی شدیدتر، آثار زیانباری بر عملکرد ایمنی بدن می گذارد. ورزشکارانی که در برنامه های تمرینات سنگین، به ویژه رویدادهای استقامتی شدید و طولانی، شرکت می کنند، نسبت به افراد عادی، برای ابتلا به عفونت مستعدتر هستند. بنابراین، این ورزشکاران بایستی در دوره ریکاوری بعد از جلسه تمرین، موارد متعددی را رعایت کنند. ایسنا

ادامه مطلب